Tuesday, September 18, 2007

Hikmah Dan Rahmat-Nya

alhamdulillah hari ni saya belajar satu lg perkara..hikmah dan rahmat Allah. kekadang diri ini tertanye nape aku dapat skit..nape die dpt banyak..tp pernah ke kite fikir bile kite plak dapat banyak..saya petik ayat dari nasyid yang memberi kesan pada saya.."kesenangan yang datang tak akan selamanya..begitu selepas susah ada kesenangan" satu lg kekadang hati ini merungut tak cukup itu and tak cukup ini..sedarkan diriku bahawa aku skrg cukup bertuah jika dibandingkan dgn saudara ku yang di palestin di kosovo di iraq di afganistan dalam lain lagi..saya teringat satu lagu dari kumpulan the zikr..."apa yang ada jarang di syukuri apa yang tiada sering dirisaukan..."

oleh itu..diriku engkau sepatutnye bersyukur..dan akal ku engkau sepatutnye berfikir bertapa bertuahnye nikmat dan rahmat yang telah Allah kurniakan kepada diri ini..nikmat yang tidak dapat dibeli..nikmat Islam dan Iman..maka peliharakan lah dan martabatkan lah ia...

No comments: